fredag 4 november 2011

Dagens favorit: Mary Kay Medium coverage foundation

Tjohopp!

Sist pratade jag mineralfoundation. Nu till min favorit bland FLYTANDE foundations. Denna använder jag när jag går ut och vill ha en ännu lite mer täckande finish. Passar bäst med en riktigt täckande bas om man ska göra t ex. sotningar osv. tycker jag.  
(Ibland mixar jag även så att jag tar ett tunt lager med denna foundation och fixerar med mineralfoundationpuder, då blir det täckande utan att man känner att man lägger på ett tjockt lager med flytande foundation! Sminket blir lättare och naturligare :)).

Har prövat många både dyra och billiga varianter av flytande foundation men denna är min klara favorit! Tror inte att jag kommer hitta nån som passar mig bättre än denna. För oss som har lätt att bli lite glansiga i T-zonen så är denna ett givet val. Den smälter in i huden otroligt bra, kontrollerar överskottsfett i flera timmar och resultatet blir matt (nästan lite pudrigt) och "ett med huden" (Obs! Var noga med att återfukta huden noga innan, då den kan bli kakig på torra partier). Den är som namnet antyder en halvtäckande foundation och man väljer precis som man vill om man vill ha en tunn finish där man bara vill jämna ut hudtonen lite eller om man vill ha en heltäckande bas. Jag tycker trots allt att täckningen är väldigt bra (finnar och dylikt täcker man alltid med concealer, inte foundation) och brukar applicera med en foundationpensel och eftersom foundationen som sagt smälter väl in i huden så kan man, med fördel, lägga ett extra lager. DÅ får man en heltäckande foundation.

Kort fakta

Mary kay Medium coverage foundation tillhör Mary Kays hudvårdsserie då denna även är en vårdande produkt. Produkten går bara att köpa via en hudvårdskonsult. Hitta en nära dig genom hemsidan: http://www.marykay.se/  Priset för produkten varierar beroende på konsulent, men ligger runt ca 200 kr. Give or take..
 

 

 

Tips! Du har ju inte samma hudton på sommaren som på vintern. Jag har denna foundation i en färg som matchar min hudton när den är som blekast (på vintern) och en mörkare. På så vis kan jag blanda så att jag får den färg jag vill!


Ciao!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar